WYSZUKIWANIE ELEMENTÓW I PRZYPISYWANIE DO OBIEKTU - mając id="id_obiektu" var id_obiektu = document.getElementById("id_obiektu"); np. var tekst = document.getElementById("tekst"); ubezpieczenie - mając class="klasa" var obiekty = document.getElementsByClassName("klasa"); np. var przyciski = document.getElementsByClassName("przycisk"); UWAGA!! obiekt przyciski jest tablicą zawierającą wiele elementów, nawet jeśli tylko jeden obiekt na stronie ma klasę o danej nazwie, więc należy wybierać obiekt w sposób: przyciski[nr_indeksu], jak np. przyciski[0]; ZMIANA ELEMENTÓW - w środku znacznika elementu, np.
obiekt.innerHTML = "zawartość"; np. kontener.innerHTML = "

Nowy element

"; - dodaj atrybut obiekt.setAttribute(nowy_artrybut, wartość); np. zdjecie.setAttribute("alt", "to jest tekst alternatywny"); - zmiana atrybutu obiekt.wybrany_atrybut = "nowa wartość"; np. zdjecie.src = "zdjecie.jpg"; pole_tekstowe.value = "Tutaj jest tekst"; - zmiana w stylistyce elementu obiekt.style.dana_właściwość = "nowa wartość" w miejsce dana_właściwość dajemy np.: - backgroundColor - color - fontSize - fontStyle - fontWeight - textAlign - dodawanie eventu obiekt.addEventListener(zdarzenie, function(){ kod }); w miejsce zdarzenie dajemy np: ZDARZENIA MYSZY: - onclick - po wciśnięciu - ondblclick - po podwójnym wciśnięciu - onmouseover - kiedy najedzie myszką - onmouseout - kiedy wyjdzie kursorem z obiektu ZDARZENIA KLAWIATURY: - onkeydown - kiedy klawisz zostanie wciśnięty, byle jaki i będzie dalej trzymany - onkeypress - kiedy klawisz zostanie naciśnięty - onkeyup - kiedy klawisz zostanie puszczony ZDARZENIA OBIEKTÓW: - onload - po załadowaniu - onscroll - przy scrollowaniu - onresize - kiedy obiekt zmieni swój rozmiar ELEMENTY FORMULARZA: input type="_" button - przycisk checkbox - pole zaznaczenia wielu wyborów number - pole numeryczne password - pole hasła radio - pole zaznaczenia jednego wyboru text - pole tekstowe inne elementy formularza: