ID Nazwa zadania Treść zadania
1 Kalkulator Napisz prosty kalkulator, który będzie obsługiwał podstawowe operacje matematyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie). Poproś użytkownika o podanie dwóch liczb i operacji, którą chce wykonać, a następnie wyświetl wynik.
2 Liczby pierwsze Napisz program, który sprawdzi, czy podana przez użytkownika liczba jest liczbą pierwszą czy nie. Liczba pierwsza to taka liczba naturalna większa od 1, która ma tylko dwa dzielniki: 1 i samą siebie.
3 Palindrom Napisz program, który sprawdzi, czy podane przez użytkownika słowo jest palindromem. Palindrom to słowo, które czyta się tak samo od przodu i od tyłu, na przykład "kajak" czy "radar".
4 Silnia Napisz program, który obliczy silnię z liczby podanej przez użytkownika. Silnia z liczby n (oznaczanej jako n!) to iloczyn wszystkich liczb naturalnych od 1 do n. Na przykład 5! = 5 * 4 * 3 * 2 * 1 = 120.
5 Gra w zgadywanie liczby Stwórz prostą grę, w której komputer losuje liczbę z zakresu od 1 do 100, a gracz ma za zadanie odgadnąć tę liczbę. Po każdej próbie gracza komputer powinien podpowiedzieć, czy podana liczba jest za duża, za mała czy prawidłowa. Gra powinna kontynuować się aż do odgadnięcia liczby przez gracza.
6 Liczby Fibonacciego Napisz program, który wygeneruje pierwszych n liczb ciągu Fibonacciego. Ciąg Fibonacciego zaczyna się od 0 i 1, a każda kolejna liczba w ciągu jest sumą dwóch poprzednich. Na przykład dla n=7 ciąg będzie wyglądał tak: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8.
7 Odwracanie tekstu Napisz program, który odwróci tekst podany przez użytkownika. Na przykład, jeśli użytkownik wpisze "hello", program powinien wyświetlić "olleh".
8 Sortowanie tablicy Napisz program, który posortuje tablicę liczb całkowitych podanych przez użytkownika. Możesz użyć jednego z algorytmów sortowania, takich jak sortowanie bąbelkowe, sortowanie przez wstawianie lub sortowanie szybkie.
9 Konwersja liczby dziesiętnej na system binarny Napisz program, który zamieni liczbę dziesiętną podaną przez użytkownika na system binarny (zero-jedynkowy). Możesz użyć algorytmu dzielenia przez 2 i zapisywania reszt jako cyfry binarne odwróconego wyniku
10 Sprawdzanie długości ciągu znaków Napisz program, który policzy liczbę znaków w podanym przez użytkownika tekście, ignorując spacje. Następnie wyświetl tę liczbę użytkownikowi
11 Wyszukiwanie największej liczby Napisz program, który znajdzie największą liczbę w tablicy liczb całkowitych podanej przez użytkownika. Wyświetl tę liczbę na ekranie.
12 Zamiana dużych liter na małe i odwrotnie Poproś użytkownika o podanie tekstu zawierającego zarówno małe, jak i duże litery. Następnie napisz program, który zamieni wszystkie małe litery na duże i wszystkie duże litery na małe. Wyświetl przetworzony tekst na ekranie.
13 Sprawdzanie anagramów Poproś użytkownika o podanie dwóch słów. Napisz program, który sprawdzi, czy podane słowa są anagramami (czy składają się z tych samych liter, ale w innej kolejności). Wyświetl odpowiedni komunikat na ekranie.
14 Rysowanie prostokąta Poproś użytkownika o podanie szerokości i wysokości prostokąta (w liczbie całkowitej). Następnie napisz program, który narysuje prostokąt o podanych wymiarach na ekranie za pomocą gwiazdek (*) lub innych znaków.
15 Gra w zgadywanie słowa Stwórz grę, w której komputer wybiera losowe słowo zdefiniowane wcześniej w kodzie. Gracz ma za zadanie odgadnąć to słowo. Komputer powinien podawać, ile liter jest w słowie i umożliwiać graczowi wprowadzenie swojej propozycji. Gra powinna kontynuować się aż do odgadnięcia słowa przez gracza.
16 Suma cyfr liczby Napisz program, który obliczy sumę cyfr liczby całkowitej podanej przez użytkownika.
17 Kalkulator BMI Napisz program, który obliczy wskaźnik masy ciała (BMI) na podstawie masy (w kilogramach) i wzrostu (w metrach) podanych przez użytkownika. Wyświetl odpowiedni komunikat informujący o stanie wagi użytkownika.
18 Rysowanie trójkąta Poproś użytkownika o podanie wysokości trójkąta (liczby całkowitej). Napisz program, który narysuje trójkąt równoramienny o podanej wysokości za pomocą gwiazdek (*) lub innych znaków.
19 Sprawdzanie liczby doskonałej Napisz program, który sprawdzi, czy podana przez użytkownika liczba jest liczbą doskonałą. Liczba doskonała to taka liczba, która jest równa sumie swoich dzielników właściwych (czyli wszystkich dzielników liczby różnych od samej liczby).
20 Kalkulator potęgowania Napisz program, który obliczy wynik potęgowania liczby podstawowej podniesionej do potęgi, którą użytkownik poda.
21 Sprawdzanie liczby Armstronga Napisz program, który sprawdzi, czy podana przez użytkownika liczba jest liczbą Armstronga. Liczba Armstronga to taka liczba, która jest równa sumie swoich cyfr podniesionych do potęgi równego liczbie cyfr w tej liczbie.
22 Gra w zgadywanie liczby (wersja zaawansowana) Rozwijając wcześniejsze zadanie z grą w zgadywanie liczby, dodaj funkcję ograniczania liczby prób, które gracz może podjąć. Po przekroczeniu limitu prób komunikat o porażce powinien być wyświetlany na ekranie.
23 Sortowanie tablicy (wersja zaawansowana) Napisz program, który posortuje tablicę liczb całkowitych podanych przez użytkownika w kolejności malejącej.
24 Rysowanie diamentu Poproś użytkownika o podanie wysokości diamentu (liczby całkowitej). Napisz program, który narysuje diament o podanej wysokości za pomocą gwiazdek (*) lub innych znaków.
25 Liczby pierwsze (wersja zaawansowana) Napisz program, który znajdzie wszystkie liczby pierwsze w przedziale od 1 do n, gdzie n jest liczbą całkowitą podaną przez użytkownika.
26 Konwersja liczby rzymskiej na dziesiętną Napisz program, który zamieni liczbę rzymską podaną przez użytkownika na liczbę dziesiętną. Pamiętaj, że liczby rzymskie zapisywane są za pomocą liter: I, V, X, L, C, D, M, które odpowiadają wartościom 1, 5, 10, 50, 100, 500, 1000.
27 Sprawdzanie palindromu (wersja zaawansowana) Napisz program, który sprawdzi, czy podany przez użytkownika tekst jest palindromem, ignorując spacje, interpunkcję i wielkość liter.
28 Gra w kółko i krzyżyk Napisz prostą grę w kółko i krzyżyk dla dwóch graczy. Użyj tablicy dwuwymiarowej do reprezentacji planszy gry, a następnie pozwól graczom na podawanie współrzędnych, gdzie chcą postawić swój symbol (X lub O).
29 Szachownica Napisz program, który narysuje szachownicę o podanej przez użytkownika wielkości, używając znaków do reprezentacji pól (na przykład spacji i hashtagów).
30 Kalkulator dat Napisz program, który pozwoli użytkownikowi wprowadzić datę w formacie dzień, miesiąc, rok, a następnie wyświetli dzień tygodnia, który przypada na tę datę.
31 Kalkulator ciągu arytmetycznego Napisz program, który obliczy sumę n pierwszych wyrazów ciągu arytmetycznego. Poproś użytkownika o podanie pierwszego wyrazu, różnicy ciągu oraz liczby wyrazów do zsumowania.
32 Sprawdzanie czy liczba jest potęgą liczby 2 Napisz program, który sprawdzi, czy podana przez użytkownika liczba jest potęgą liczby 2. Wykorzystaj operacje bitowe do tego zadania.
33 Liczby doskonałe (wersja zaawansowana) Napisz program, który znajdzie wszystkie liczby doskonałe w określonym przedziale. Liczba doskonała to taka liczba, która jest równa sumie swoich dzielników właściwych (czyli wszystkich dzielników liczby różnych od samej liczby).
34 Kalkulator wielomianów Napisz program, który pozwoli użytkownikowi podać współczynniki wielomianu (na przykład dla wielomianu kwadratowego ax^2 + bx + c użytkownik podałby a, b, c). Następnie program powinien obliczyć miejsca zerowe tego wielomianu.
35 Kalkulator daty urodzenia Napisz program, który poprosi użytkownika o podanie daty urodzenia (dzień, miesiąc, rok) oraz obliczy wiek użytkownika na podstawie tej daty.
36 Rysowanie choinki Poproś użytkownika o podanie wysokości choinki (liczby całkowitej). Napisz program, który narysuje choinkę o podanej wysokości, gdzie każdy poziomy rząd choinki będzie coraz szerszy.
37 Przeliczanie jednostek miar Napisz program, który przeliczy jednostki miar. Poproś użytkownika o podanie jednostki (np. mile, kilometry, funty, kilogramy) oraz wartości do przeliczenia. Następnie przelicz tę wartość na inne jednostki miar (np. mile na kilometry, funty na kilogramy itp.).
38 Konwerter czasu Napisz program, który pobierze od użytkownika czas, jaki upłynął od północy. Wartość czasu będzie podana w sekundach. Zadaniem programu jest wyświetlenie go w standardowej postaci hh:mm:ss
39 Ocenianie Napisz program, który wyświetla ocenę w zależności od liczby punktów zdobytych na sprawdzianie. Liczbę punktów podaje użytkownik.

0 – 25 pkt – jedynka; 26 – 50 pkt – dwójka; 51 – 70 pkt – trójka; 71 – 90 pkt – czwórka; 91 – 100 pkt – piątka.

W przypadku kiedy podana przez użytkownika wartość nie jest liczbą z zakresu punktów, ma zakończyć program oraz wyświetlić komunikat: Nieprawidłowa liczba punktów.
40 Tabliczka mnożenia Napisz program, który wyświetli w konsoli tabliczkę mnożenia w konsoli z wykorzystaniem pętli oraz tablicy dwuwymiarowej.
41 Wyszukiwanie frazy w pliku tekstowym Napisz program, który wczyta zawartość pliku tekstowego i zapyta użytkownika o frazę do wyszukania. Program powinien wyświetlić, czy fraza występuje w pliku, i jeśli tak, to ile razy.
42 Zapisywanie do pliku Napisz program, który poprosi użytkownika o wprowadzenie tekstu, a następnie zapisze ten tekst do pliku o określonej nazwie. Pamiętaj o obsłudze błędów, takich jak nieistniejący folder czy problemy z zapisem do pliku.
43 Zamiana słów w pliku Napisz program, który odczyta plik tekstowy, zamieni określone słowo na inne (np. zamiana "kot" na "pies") i zapisze zmienioną zawartość do nowego pliku.
44 Kalkulator ocen z pliku Napisz program, który odczyta oceny z pliku tekstowego, obliczy średnią ocenę oraz wyświetli wynik na ekranie. Każda ocena powinna znajdować się w oddzielnej linii pliku.
45 Generowanie raportu z plików Napisz program, który odczyta dane z kilku plików tekstowych (np. logów) i wygeneruje raport na podstawie tych danych. Raport może zawierać różne informacje, takie jak liczba wystąpień określonego zdarzenia czy średni czas trwania zdarzeń.
46 Kalkulator wynagrodzeń Napisz program, który odczyta dane z pliku CSV zawierającego informacje o pracownikach (imię, nazwisko, stawka godzinowa, liczba przepracowanych godzin) i obliczy wynagrodzenia dla każdego pracownika na podstawie podanych danych.
47 System rejestracji i logowania Napisz prosty system rejestracji i logowania, który zapisuje dane użytkowników (loginy i hasła) do pliku. Po zarejestrowaniu użytkownika, program powinien umożliwić mu zalogowanie się na podstawie podanego loginu i hasła.
48 Zarządzanie książkami Stwórz klasę Książka z polami takimi jak Tytuł, Autor, RokWydania itp. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dodać nową książkę, wyświetlić listę wszystkich książek oraz wyszukać książki na podstawie tytułu, autora lub roku wydania.
49 Zarządzanie uczniami Stwórz klasę Uczeń z polami takimi jak Imię, Nazwisko, Wiek itp. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dodać nowego ucznia, edytować dane ucznia oraz usunąć ucznia z listy na podstawie jego identyfikatora.
50 System do zarządzania zadaniami Stwórz klasę Zadanie z polami takimi jak Opis, DataRozpoczęcia, DataZakończenia, Priorytet itp. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dodać nowe zadanie, oznaczyć zadanie jako wykonane oraz wyświetlić listę zadań z możliwością sortowania według daty, priorytetu czy statusu wykonania.
51 System do zarządzania produktami Stwórz klasę Produkt z polami takimi jak Nazwa, Cena, Kategoria itp. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dodać nowy produkt, edytować dane produktu oraz usunąć produkt na podstawie jego identyfikatora. Program powinien także umożliwiać wyświetlanie produktów z określonej kategorii.
52 System do zarządzania zamówieniami Stwórz klasy Zamówienie oraz Produkt z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi tworzyć nowe zamówienia, dodawać produkty do zamówienia, obliczać wartość zamówienia oraz wyświetlać szczegóły zamówienia.
53 System do zarządzania klientami Stwórz klasę Klient z polami takimi jak Imię, Nazwisko, Adres, NumerTelefonu itp. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dodawać nowych klientów, edytować dane klienta oraz usuwać klienta na podstawie jego identyfikatora. Program powinien także umożliwiać wyszukiwanie klientów na podstawie ich danych.
54 System do zarządzania bankiem Stwórz klasy Konto oraz Transakcja z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi tworzyć nowe konta, dokonywać wpłat i wypłat, przeglądać historię transakcji oraz sprawdzać saldo konta.
55 System do zarządzania pracownikami Stwórz klasy Pracownik oraz Stanowisko z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dodawać nowych pracowników, przypisywać im stanowiska, zmieniać dane pracownika oraz usuwać pracownika na podstawie jego identyfikatora. Program powinien także umożliwiać wyświetlanie pracowników na określonym stanowisku.
56 System do zarządzania projektami Stwórz klasy Projekt oraz Zadanie z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi tworzyć nowe projekty, dodawać zadania do projektu, przypisywać zadania do pracowników, zmieniać status zadania oraz wyświetlać raporty na temat postępu projektu.
57 System do zarządzania rezerwacjami Stwórz klasy Rezerwacja oraz Pokój z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi dokonywać rezerwacji pokoi, sprawdzać dostępność pokoi w określonym terminie oraz anulować rezerwacje.
58 System do zarządzania restauracją Stwórz klasy Danie oraz Zamówienie z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli kelnerowi dodawać nowe zamówienia, zmieniać status zamówienia (np. odzwierciedlając czy danie jest gotowe do podania), a także generować rachunki na podstawie zamówień.
59 System do zarządzania sklepem internetowym Stwórz klasy Produkt oraz Zamówienie z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli użytkownikowi przeglądać produkty, dodawać produkty do koszyka, składać zamówienia, a także śledzić status przesyłki.
60 System do zarządzania biblioteką Stwórz klasy Książka oraz Czytelnik z odpowiednimi polami. Napisz program, który umożliwia bibliotekarzowi dodawanie nowych książek, wypożyczanie książek czytelnikom, generowanie raportów na temat popularności książek itp.
61 System do zarządzania szkołą Stwórz klasy Uczeń, Nauczyciel oraz Przedmiot z odpowiednimi polami. Napisz program, który umożliwia dodawanie uczniów i nauczycieli, przypisywanie uczniom ocen, generowanie raportów na temat osiągnięć uczniów itp.
62 System do zarządzania projektem informatycznym Stwórz klasy Programista, Zadanie, Bug oraz Projekt z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli zarządzać projektami informatycznymi, przypisywać zadania programistom, śledzić postęp prac, zgłaszać i naprawiać błędy.
63 System do zarządzania festiwalem muzycznym Stwórz klasy Artysta, Scena, Bilet oraz Festiwal z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli zarządzać festiwalem muzycznym, dodawać artystów do scen, sprzedawać bilety, kontrolować dostęp na festiwal itp.
64 System do zarządzania zamówieniami w restauracji Stwórz klasy Klient, Danie, Zamówienie oraz Kelner z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli kelnerowi przyjmować zamówienia od klientów, przekazywać zamówienia do kuchni, a także generować rachunki na podstawie zamówień.
65 System do zarządzania planem lekcji Stwórz klasy Nauczyciel, Przedmiot, Klasa oraz Lekcja z odpowiednimi polami. Napisz program, który pozwoli zarządzać planem lekcji w szkole, przypisywać nauczycieli do klas, tworzyć lekcje, a także generować raporty na temat obecności uczniów na lekcjach
66 System do zarządzania wydarzeniami sportowymi Stwórz klasy Drużyna, Zawodnik, Mecz oraz Turniej z odpowiednimi polami. Napisz program, który umożliwia zarządzanie drużynami sportowymi, organizowanie meczów, tworzenie turniejów, a także śledzenie wyników i statystyk zawodników.
67 System do zarządzania rezerwacją miejsc w kinie Stwórz klasy SalaKinowa, Film, Rezerwacja oraz Bilet z odpowiednimi polami. Napisz program, który umożliwia rezerwację miejsc na seanse kinowe, wybór filmów, generowanie biletów oraz kontrolę dostępności miejsc w sali kinowej.